4 vad är kärlek

Det är ju så mycket. Kärlek är alla de stunder ihop med mina tjejer, de tusen långa samtal med Sofia, de fnissiga samtal vi ringer när nån spännande grabb hört av sig, eller alla tröstande nätter med varann när alla tårar bara vill ut och allt känns kasst. Kärlek är vi tjejer levde-dansa-sjöng hela nätterna ända in i gryningen i somras och struttade hem barfota. De nätter när lillebror smyger i och ber om tonårsråd. Kärlek är på något sätt gemenskapen i handbollslaget också. 

Det är kärlek jag älskar.

Kärlek är oxå när det för mig finns en han. Som jag uppskattar, älskar att vara i närheten av eller aldrig tröttnar att få pussa på. Aldrig tröttnar på att krypa ihop i hans armar, han som är min bästa vän som får mig att skratta till och med när jag är som mest ledsen eller arg. Han jag skulle kunna somna och vakna bredvid helst hela tiden. Han som jag känner mig trygg hos. Han som ser på mig likadant oavsätt om har jag har PMS eller när mina ögonbryn står åt alla håll och jag är som mest osmickrande. Han som jag kan lita på, han som oroar sig lite extra för mig. Han som jag kan sakna så att det nästan gör ont. Han som är stolt över mig och och jag helst skulle visa upp för hela världen. Han jag kan smsa dygnet runt utan att tröttna, och han som står ut med mig när jag kan välja och prova kläder i timmar. Denna han har jag tyvärr inte.

Kärlek kan också vara den mest hemska jag vet, en enda stor lögn, miljoner tårar, söndertrasade känslor och en stor hög med svek. En enorm svartsjuka och hat. När den man tyrt hela sitt förtroende till bara trampar på det. När man blir lurad och alla vet om det utan en själv. 

Den kärlek är jag rädd för.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0