13 mina ambitioner

Just nu försöker jag få tiden att gå i mitten av tvåan på gymnasiet, fast egentligen är jag ganska rädd för att det ska ta slut. Det är bara ett och ett halvt år kvar.

Men enda sedan jag fortfarande tappade tänder så hade jag bestämt mig att jag skulle bli snutis. Jag har fortfarande inte ändrat mig. Jag har alltid sett mig själv knalla omkring i uniform på gator och torg, någon som folkmassan kan ha antingen mer eller mindre respekt för. Och för att jag är tjej. Jag vill bli en sån polis som inte ungarna skriker "polis-polis-potatisgris" efter, en så polis ungdomar skulle kunna komma fram och prata med istället för att hata och ha fördomar om. En sån polis som inte är en finne i röven när man råkat köra för fort.
Och om jag lyckas bra på så vis några år skulle jag vilja bli kriminalare, disskutera, luska tänka och få ett slut på utredningar och sånt. Jag tycker sånt är spännande.

Dock är jag inte där än, långt därifrån. Jag ska gå klart gymnasiet först, efter det ska jag göra militärtjänstgöring, som en asbra merit för att sedan kunna söka till polishögskolan i Stockholm. Men innan själva högskolan tänkte jag hinna skaffa ett jobb och ha ett litet sabbatsår och kanske åka någonstans. Det är inte så väl planerat men jag tror jag vill ha det så. När det året är slut ska jag bara komma in på polishögskolan, gör jag inte det ... Ja då är mina önskedrömmar och förhoppningar puts väck. For sure.

Kommentarer
Postat av: olivia

oroa dig inte, jag har hört att man nekas den första gången för att de vill se att man verkligen vill och sådär...det blir nog bra ska du se :)

2011-01-20 @ 17:50:40
URL: http://arandano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0